22 mar 2014

Kanapka z truskawkami, rukolą i parmezanem

Truskawki to oczywiście moje ulubione owoce. Nigdy nie mam ich dość. Według mnie, pasują oczywiście do wszystkiego lub prawie do wszystkiego. Pomysł na kanapkę pojawił się w mojej głowie, kiedy spróbowałam pierwszych w tym roku truskawek.
Owoce sprowadzane z Hiszpanii lub innych południowych krain, nie mają tej słodycz i zapachu, co nasze polskie truskawki, ale ich soczystość i lekko kwaskowaty smak idealnie pasują do kanapki albo sałatki.




Składniki:
  • majonez
  • rukola, umyta i osuszona
  • truskawki
  • parmezan
  • kremowy ocet balsamiczny
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • ciabatta lub ulubione pieczywo
* Nie podaję ilości składników, ponieważ uważam, że są one całkowicie dowolne i zależą od upodobań, wielkości kanapki i nastroju. 

Bułkę przekroić wzdłuż na dwie części. Obie wewnętrzne strony posmarować majonezem. Na spodniej stronie ułożyć rukolę, pokrojone w plastry truskawki i wiórki parmezanu. Można go również zetrzeć na tarce. Całość polać kremem balsamicznym i doprawić pieprzem. Przykryć górną częścią bułki.

Smacznego!



Brak komentarzy: