24 mar 2014

Owsianka z morelami i jagodami goji


Owsianka jest oczywiście jedną z najbardziej genialnych, zdrowych i łatwych w przygotowaniu rzeczy, które uwielbiam jeść na śniadanie. Jest to też danie, które łatwo ulega transformacjom i mogę je zmieniać w zależności od tego na co mam akurat ochotę albo co mam w szafkach i lodówce. Owsianka ma wiele twarzy, a każda z nich może być inna i fascynująca. Tym razem odsłona nieco egzotyczna. Przynajmniej mnie tak się kojarzą morele i ciemny, brązowy cukier dark muscovado. Ma on delikatny posmak toffi i lekko dymny aromat. Jest rewelacyjnym dodatkiem do deserów. Dzisiaj postanowiłam złamać moją żelazną zasadę 3xO (Owies - Owoc - Orzech) i dodać pięknych, czerwonych jagód goji, które są bogate m.in. w witaminę C i witaminy z grupy B.




Składniki na 1. porcję:
  • 3 łyżki płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka mleka
  • 2 morele
  • garść jagód goji
  • ciemny cukier trzcinowego dark muscovado do smaku
  • 1/2 łyżeczki esencji waniliowej lub cukru waniliowego
Na początek garnek, w którym będziecie gotować owsiankę opłuczcie zimną wodą, to zapobiegnie przypaleniu się mleka. Do tak przygotowanego garnka można wlać mleko, dodać esencję waniliową i wsypać płatki. Na wolnym ogniu owsianka powinna się gotować przez około 10 – 12 minut albo do czasu, aż płatki po spróbowaniu będą miękkie.

Ugotowane płatki nałożyć do miseczki, morele pokroić w ćwiartki, ułożyć na owsiance, dodać czerwone jagody goji i posypać brązowym cukrem.



Smacznego!


Brak komentarzy: