16 cze 2013

Najlepszy twarożek z ziołami


Nie wiem, czy wyda Wam się zaskakującym wyznanie, że gdybym miała wybierać pomiędzy serami a wędlinami tak ostatecznie i definitywnie, do końca życia, to wybrałaby sery. Pomimo mojej wielkiej miłości do włoskiej mortadeli, szynki parmeńskiej i boczku wędzonego, nie potrafię oprzeć się kawałeczkowi fourme d`ambert czy le roustique. A kiedy mam okazję wypić do tego lampkę cote du rhone, wyobrażam sobie, że tak wygląda Niebo.

Na niedzielne śniadanie przygotowuję przeważnie biały ser, potocznie zwany twarożkiem, z przeróżnymi dodatkami. Dzisiaj wyszedł mi wręcz fenomenalny, dlatego postanowiłam umieścić przepis lub raczej pomysł na takie śniadanie, właśnie w tym miejscu. Jeśli zainspiruję Was do stworzenia własnej śniadaniowej kompozycji, będzie mi niezmiernie miło.



Składniki na śniadanie dla 2. osób:

  • 250 g białego sera twarogowego,
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego,
  • pól pęczka szczypiorku,
  • 2 łyżki grubo posiekanych kiełków rzodkiewki,
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka świeżych listków bazylii
  • 1 łyżeczka świeżych listków oregano,
  • 1/3 łyżeczki morskiej soli lub do smaku,
Przygotowanie jest bardzo proste. Najpierw rozgnieść widelcem biały ser z jogurtem i solą na gładką masę. Odstawić. Wszystkie zioła dokładnie umyć i posiekać. Dodać do sera, wymieszać i ponownie odstawić na minimum 15 minut, żeby smaki się przegryzły a sól się rozpuściła. Po tym czasie spróbować sera, powinien być mocno słony.

Ja upiekłam do tego pełnoziarniste bułeczki z kminkiem.



Smacznego!

Brak komentarzy: