18 lut 2015

Hiszpańska tortilla z sałatką z rukoli i pomidorów


To jedno z moich ulubionych weekendowych śniadań, świetnie sprawdza się też jako śniadanie na kaca lub śniadanie pokazowe, kiedy mam ochotę posłuchać "ochów" i "achów" i pławić się w pochwałach i tańczyć taniec zwycięscy w kuchni. Czasem przygotowuję tortillę na lunch albo jako drugie śniadanie do pracy. Każda pora jest dobrą porą na odrobinę hiszpańskiego temperamentu i kolorów Barcelony. Oryginalny przepis zawiera tylko ziemniaki, jajka i cebulę, ale mam nadzieję, że Hiszpanie nie pogniewaliby się na mnie za moją kolorową i szaloną wizję tortilli z jarmużem, czosnkiem, papryką i mnóstwem innych dodatków. Mój omlet jest nieprzewidywalny i spontaniczny jak ja południowy temperament. Wykorzystuję do niego wszystko co mi zalega w lodówce, ale zawsze z pełnym szacunkiem uwzględniam trzy podstawowe składniki a potem daję się ponieść fantazji. Wy też powinniście.

Podaje składniki dla dwóch osób, jeśli chcecie zrobić dla większej ilości głodomorów, dodajcie więcej jajek licząc po dwa jajka na głowę. Ja zawsze jak gotuję ziemniaki na obiad, obieram dwa, trzy więcej z zamiarem usmażenia tortilli na drugi dzień.

Składniki dla 2 osób:

  • 2-3 średnie ziemniaki, ugotowane i pokrojone w kawałki wielkości kęsa
  • 1/2 cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 papryczki chilli lub do smaku
  • duża garść liści jarmużu
  • 1/2 pęczka natki pietruszki lub koperku
  • 3 łyżeczki sosu sojowego
  • 1/4 łyżeczki świeżo mielonego czarnego pieprzu
  • 1/2 opakowania rukoli
  • 2-3 dojrzałe słodkie pomidory
  • 2 garście pestek dyni uprażonych na suchej patelni
  • 4 łyżki oliwy extra vergine
  • łyżka kremu z octu balsamicznego, do kupienia w dobrych delikatesach

Na patelnie o średnicy 20 cm wlać łyżkę oliwy. Na zimną jeszcze oliwę wrzucić posiekane drobno cebulę, czosnek i papryczkę chilli. Po chwili dodać umyty i pozbawiony twardych łodyg jarmuż i smażyć przez około 3 minuty, następnie dodać ziemniaki i smażyć przez kolejne 2 minuty. W tym czasie do miski wbić jajka, dodać sos sojowy, pieprz, a następnie dokładnie wymieszać trzepaczką. Tak przygotowane jajka wlać na patelnię dbając aby przykryły wszystkie składniki omletu. Zmniejszyć płomień do minimum, przykryć patelnię pokrywką i smażyć 10-15 minut, aż wierzch tortilli będzie idealnie ścięty. Gotowy omlet zsunąć ostrożnie z patelni na duży talerz i pokroić jak pizzę na 4 lub 6 trójkątów. Rukolę umyć, osuszyć i ułożyć na tortilli. Dodać pokrojone w cząstki pomidory, posypać pestkami dyni, polać pozostałą oliwą i kremem balsamicznym.




Smacznego!

Brak komentarzy: