31 sie 2014

Musli na wynos


Jeśli na zrobienie śniadania, macie rano mniej niż 10 sekund, to musli z dodatkami będzie niczym objawienie w chwili zwątpienia. Ja od poniedziałku do piątku, cierpię na chroniczny brak czasu. Mam go stanowczo zbyt mało, by rano kontemplować ten najważniejszy z posiłków. Postanowiłam więc zabierać go ze sobą do pracy. Musli z jogurtem, owocami i golden syropem jest nie tylko przepyszne, ale i bardzo zdrowe. Po takiej porcji nie czuję głodu przez kilka godzin i jestem w stanie przetrwać do obiadu. Piję oczywiście duże ilości wody, żeby błonnik zawarty w płatkach owsianych mógł napęcznieć i wypełnić żołądek. 

Wracając do musli na wynos. Zalanie go wcześniej jogurtem daje świetny efekt. Płatki miękną i przypominają nieco owsiankę. Rewelacja! Ja dosypałam do swojej porcji jagód, które własnoręczne zebrałam w pobliskim lesie. Wy dodajcie po prostu ulubione owoce. Jeśli nie macie golden syropu, który jest raczej trudno dostępny w Polsce, zastąpcie go syropem klonowym, miodem lub syropem z agawy. Potraktujcie ten przepis, jako inspirację i zabierzcie ze sobą do pracy albo do szkoły, coś naprawdę pysznego.


Składniki na 1 porcję:
  • 40g musli z orzechami, bez owoców
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • garść leśnych jagód lub ulubionych owoców
  • 1 płaska łyżka golden syropu
  • 1 łyżka uprażonych płatków migdałowych
Do miseczki albo plastikowego pojemnika wsypać musli, zalać jogurtem naturalnym. Jagody umyć i osuszyć na ściereczce, ułożyć na jogurcie. Całość polać golden syropem i posypać migdałami.

Smacznego!



2 komentarze:

Foodmania pisze...

masz rację, że musli to świetny pomysł na pożywne, zdrowe, a co najważniejsze smaczne śniadanie! możesz też wypróbować tzw. "nocną owsiankę", jeśli nie masz rano czasu na przygotowanie śniadania ;)

Unknown pisze...

to prawda, że owsianka jest zawsze dobrym pomysłem ;-)