25 paź 2014

Moje Tabbouleh


Sałatka ta, to luźna interpretacja cudownie lekkiej i świeżej, libańskiej sałatki tabbouleh. Połączenie mięty cytryny i ogórków, daje niesamowite rezultaty, nie tylko w sałatce. Ja akurat nie miałam mięty, więc musiałam improwizować. Moja wersja jest bardziej kremowa, dzięki awokado i delikatnie słodka przez pestki granatu. Granat jest nie tylko bardzo zdrowy ale też pyszny, soczysty i ślicznie wygląda na tle zielonej sałatki.

Przygotowanie sałatki zajęło mi dosłownie 10 minut. Dlatego możecie przygotować ją rano i zabrać słuszną porcję ze sobą do pracy. Po kilku godzinach sałatka była jeszcze lepsza. Koniecznie musicie ją zrobić.

Składniki na 2 porcje:

  • 100g kaszy kuskus lub bulgur
  • 1 duże awokado
  • 0,5 czerwonej cebuli drobno pokrojonej
  • 0,5 pęczka natki pietruszki posiekanej
  • 1 średniej wielkości ogórek
  • pestki z połowy granatu
  • garść prażonych pestek dyni
  • sok z 1 limonki
  • 2 - 3 łyżki oliwy extra vergine
  • sól i świeżo mielony czarny pieprz do smaku

Kaszę kuskus wsypać do rondelka, dodać szczyptę soli i zalać wrzątkiem, tak aby warstwa wody nad kaszą miała około 5 mm. Przykryć pokrywką i odstawić. Jeśli użyjesz kaszy bulgur, ugotuj go zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Następnie do miski średniej wielkości wrzucić drobno pokrojoną cebulę, kawałki wydrążonego awokado i natkę pietruszki. Ogórka obrać, przekroić wzdłuż na pół a następnie na ćwiartki. Wyciąć pestki i pokroić na kawałki grubości ok. 5mm. Następnie wlać oliwę, sok z limonki oraz dorzucić pestki dyni. Kaszę kuskus przemieszać widelcem, aby ziarna się rozdzieliły i wsypać do sałatki. Doprawić pieprzem i solą. Na koniec całość posypać słodkimi pestkami granatu. Aby wyjąć pestki z granatu, najłatwiej przeciąć owoc w poprzek na pół, położyć wewnątrz rozpostartej dłoni miąższem do dołu i energicznie uderzać w granat od góry drewnianą łyżką. W ten sposób czerwone kuleczki wypadną wprost do miski z sałatką.

Smacznego!

Brak komentarzy: