18 wrz 2014

Niezwykła sałatka z pomidorem i ogórkiem





Wiele z moich przepisów powstaje pod wpływem jakiejś myśli, inspiracji, która ewoluuje w mojej głowie. Nigdy do końca nie wiadomo jak dana potrawa będzie wyglądać finalnie. Niektóre z nich są troszkę inne za każdym razem. Ulepszam je i udoskonalam, aż jestem z nich w pełni zadowolona. Do następnego razu.
Sałatka, o której dzisiaj piszę, miała być normalną, regularną sałatką z pomidorów i ogórków. Jednak jak już pokroiłam warzywa, stwierdziłam, że ta wersja jest nieco nudna, zaczęłam więc dodawać różne rzeczy, które były w zasięgu mojego wzroku. Chciałam wykorzystać ją jako dodatek do obiadu a stała się gwiazdą posiłku. Koniecznie ją zróbcie i zachwyćcie się nową, niezwykłą odsłoną zwykłych warzyw.

Składniki na 4 porcje jako dodatek:
  • 4 średniej wielkości pomidory
  • 2 ogórki
  • łyżeczka oleju sezamowego
  • 3 łyżki pestek dyni 
  • sól 
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 2 łyżki oliwy z oliwek ekstra vergine
Pestki dyni uprażyć na suchej patelni. Olej sezamowy połączyć z oliwą i doprawić szczyptą pieprzu i soli. Pomidory umyć i pokroić w niezbyt regularne kawałki wielkości kęsa. Ogórki umyć i pokroić w kostkę o grubości 1cm. Wymieszać w misce z pomidorami. Dodać sos, wymieszać i posypać uprażonymi pestkami dyni. Genialny, prosty dodatek.




Smacznego!





Brak komentarzy: