27 lip 2014

Tajska sałatka z kurczakiem i mango


Choć uwielbiam kanapki, zwłaszcza te z dodatkiem owoców, to postanowiłam ostatnio zmniejszyć ilość chleba w mojej diecie. Wymagało to ode mnie więcej zachodu i pomysłowości niż się spodziewałam, ale udało mi się opracować kilka świetnych przepisów na lekkie dania i przekąski, które można zabrać ze sobą do pracy. Najważniejsze dla mnie było to, aby stworzyć danie, które jest całością samo w sobie. Skonstruować coś na nowo. Dzięki temu zabiegowi nie mam wrażenia, że brakuje mi chleba a jedzenie stało się jeszcze bardziej urozmaicone.

Sałatka z kurczakiem jest jednym z moich bardziej genialnych pomysłów, że tak pozwolę sobie samą siebie pochwalić. Bardzo lubię połączenie mięsa i owoców. Musicie jej spróbować. Robi się ją szybko i łatwo. Jeśli chcecie ją zabrać rano do pracy, proponuję usmażyć kurczaka dzień wcześniej wieczorem a rano połączycie go z sałatą i mango.


Składniki na 2 porcje:
  • 200g filetu z kurczaka
  • 1 mango
  • 2 duże garście rukoli lub wedle uznania
  • 2 garście pokrojonej salaty lodowej
  • świeża mięta do posypania, opcjonalnie
Marynata:
  • łyżka zielonej pasty curry
  • 1 łodyga trawy cytrynowej
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • łyżeczka sosu rybnego (można pominąć)
  • 1 papryczka chilli posiekana lub do smaku
  • świeżo mielony czarny pieprz
Kurczaka dokładnie umyć, pokroić w kostkę o boku 1cm. Wrzucić do woreczka strunowego. Dodać wszystkie składniki marynaty. Zamknąć woreczek i wszystko dokładnie "wymiętosić". Schować do lodówki na pół godziny. Po wyjęciu usmażyć na beztłuszczowej patelni. Na talerz lub do pojemnika nałożyć najpierw sałatę lodową i rukolę. Następnie pokrojone w kostkę mango i kurczaka. Całość można posypać posiekaną świeżą miętą.


Smacznego!

Brak komentarzy: